«Γιατί είναι αδύνατη η συμμετοχή προς το παρόν με τις υπάρχουσες οργανωτικές συνθήκες αμαξιδίων στην Κλασική Μαραθώνια διαδρομή»
Δεν το συνηθίζω να αλληλογραφώ μέσω δημόσιας ανακοίνωσης, θεωρό όμως καθήκον μου και υποχρέωση μου να πάρω θέσει στο θέμα που δημιουργήθηκε με την συμμετοχή των δύο Παραολυμπιονικών στον ΚΜΑ και την έκταση που πείρε στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, που προφανώς αναπαράγουν την είδηση χωρίς να γνωρίζουν τα πραγματικά γεγονότα.
Το κάνω τώρα μετά από μία εβδομάδα που όλοι θα μπορέσουν να προσεγγίσουν τις πραγματικές αδυναμίες της συμμετοχής αμαξιδίων στην Κλασική διαδρομή του Μαραθωνίου με το υπάρχον πρόγραμμα εκδηλώσεων.
Ε. Παπαποστόλου
Τεχνικός Δ/ντης ΚΜΑ 2013
6975888926 – 6972004541
Υ.Γ. Δείτε και το παρακάτω φιλμάκι από τον Μαραθώνιο του Λονδίνου 2013
«Leader falls under wheelchair, London marathon 13» – www.youtube.com/watch
Ε. Παπαποστόλου
Δεν το συνηθίζω να αλληλογραφώ μέσω δημόσιας ανακοίνωσης, θεωρό όμως καθήκον μου και υποχρέωση μου να πάρω θέσει στο θέμα που δημιουργήθηκε με την συμμετοχή των δύο Παραολυμπιονικών στον ΚΜΑ και την έκταση που πείρε στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, που προφανώς αναπαράγουν την είδηση χωρίς να γνωρίζουν τα πραγματικά γεγονότα
«Είναι αδύνατη η συμμετοχή προς το παρόν με τις υπάρχουσες οργανωτικές συνθήκες αμαξιδίων στην Κλασική Μαραθώνια διαδρομή»
θα μου επιτρέψετε να σας παραθέσω μία σειρά από παραμέτρους με βάση τις οποίες είναι αδύνατη προς το παρόν η τέλεση αγώνα με αμαξίδια στην κλασική διαδρομή και μάλιστα χειρήλατα και μάλιστα αιφνιδιαστικά χωρίς εγγραφή και προηγούμενη προετοιμασία.
Με απόλυτο σεβασμό στον Παραολυμπιονίκη γιατρό και αντιδήμαρχο Αλέξανδρο Ταξιλδάρη, αλλά και του φίλου του Μάκη Καλάρα στον ΚΜΑ, οι οποίοι ταξίδεψαν από την Κομοτηνή για να συμμετάσχουν στον ΚΜΑ με τα χειρήλατα αμαξίδια τους, και όπως αναφέρουν «Οι διοργανωτές είχαν άλλη άποψη και απαγόρευσαν την συμμετοχή των δυο διακεκριμένων αθλητών μας», έχω να αναφέρω τα παρακάτω, με κυρίαρχο και σημαντικό θέμα την Ασφάλεια των ιδίων αλλά και των χιλιάδων συμμετεχόντων:
1.Αντιλαμβάνεστε ότι σε έναν αγώνα ο οποίος διοργανώνεται από την Ελληνική Αθλητική Ομοσπονδία Στίβου, με βάση τον Κανονισμό και στον οποίο η προγραμματισμένη συμμετοχή έχει φτάσει τους 11.000 δρομείς και ολοκληρώθηκε στις 13 Οκτωβρίου 2013, δεν είναι δυνατό και δεν μπορεί να ικανοποιούνται αιτήματα τις παραμονές του αγώνα και μάλιστα αιτήματα που αφορούν αγωνιστικά αμαξίδια. Δεν μπορεί να επιτραπεί για την ασφάλεια όλων η αιφνιδιαστική και χωρίς σωστούς όρους συμμετοχή.
2. Οι μελέτες που έχει εκπονήσει ο αγωνιστικός τομέας του ΚΜΑ λαμβάνοντας υπόψη του, την υποδοχή για 11.000 αγωνιζόμενους στην εγκατάσταση της αφετηρίας στο Μαραθώνα, την αυθεντική Μαραθώνια διαδρομή και τις δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζονται στα 42χλμ., την εμπειρία των παραολυμπιακών αγώνων, την ταυτόχρονη διεξαγωγή 5 παιδικών αγώνων (Ν. Μάκρη 08:45-Ραφήνα 09:15-Παλλήνη 09:50-Αγ, Παρασκευή 10:00 – Ψυχικό 10:15) με συμμετοχή 3000 παιδιών κατά μήκος της μαραθώνιας διαδρομής 15 λεπτά πριν περάσει ο προπορευόμενος δρομέας από τα παραπάνω συγκεκριμένα σημεία, την κίνηση του κομβόι 24 οχημάτων ρουχισμού των συμμετεχόντων ΚΜΑ (με μήκος κατά την κίνηση 3 χλμ. περίπου και ώρα αναχώρησης από αφετηρία 08:35), δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή αγωνιστικών αμμαξιδίων.
3. Για να γίνει κατανοητή η παραπάνω απόφαση θα πρέπει να αναφέρουμε ότι με βάση τον κανονισμό η εκκίνηση των αγωνιστικών αμαξιδίων γίνεται πάντα πριν την εκκίνηση του κανονικού αγώνα. Όμως από τις 05:00 της ημέρας του αγώνα, που ξεκινά η επιβίβαση σε 170 Λεωφορεία, των χιλιάδων αγωνιζομένων από το κέντρο της Αθήνας προς τον Μαραθώνα, το πρόγραμμα της ημέρας εξελίσσεται αυστηρά ανά λεπτό και δεν επιτρέπει καμία είσοδο συμμετέχοντα από τον Μαραθώνιο στο Παναθηναϊκό Στάδιο νωρίτερα από τις 11:00. Υπενθυμίζουμε το πρωί της Κυριακής στο ιστορικό κέντρο έχουμε τους αγώνες των 5 & 10 χλμ. ( 08:00 και 09:05 αντίστοιχα) με 17.000 περίπου συμμετέχοντες και τους αγώνες 1.000m, Special Olympics και Παιδιών (09:20 και 10:45 αντίστοιχα) με συμμετοχή 1300 περίπου ατόμων ο τερματισμός των οποίων γίνεται στο Παναθηναϊκό στάδιο μέχρι της 11:00.
4. Για να γίνει επιτρεπτή η συμμετοχή αγωνιστικών wheelchair ή και χειρήλατων αμαξιδίων, θα πρέπει να υπάρχει ειδική διαμόρφωση της αυθεντικής μαραθώνιας διαδρομής με εξοπλισμό προστασίας για την ασφάλεια των αγωνιζομένων (όπως κατά την διάρκεια των παραολυμπιακών αγώνων) λόγω της ιδιαιτερότητας της (πολλές κατωφέρειες και απότομες στροφές).
Επιπρόσθετα θα πρέπει να γίνει σαφής και κατανοητή για όλους η διάκριση μεταξύ των wheelchair αγωνιστικών αμαξιδίων σε αντίθεση με τα χειρήλατα αμαξιδία για τα οποία υπήρξε το αίτημα της τελευταίας στιγμής, καθότι η ταχύτητα με την οποία κινούνται είναι μεγαλύτερη από αυτήν των αγωνιστικών wheelchair αμαξιδίων,
Αγώνες χειρήλατων αμαξιδίων στα πλαίσια ενός μαραθωνίου γίνονται σε πολύ λίγους μαραθωνίους σε όλο τον κόσμο, είναι πάντα «θεματικοί», δηλαδή ποτέ δεν συμμετέχουν αμαξίδια ανάμεσα σε δρομείς ή αντίστροφα. Αγωνίζονται πάντα συμμετέχοντες κατηγοριοποιημένοι (πχ. Wheelchairs ή Hand Bikes), όπου οι διαδρομές είναι εντελώς επίπεδες, χωρίς στροφές, με άριστο οδόστρωμα και με δυνατότητες υποστήριξης εκ μέρους της διοργάνωσης. Ενδεικτικά, οι Hand Bikers στο φετινό μαραθώνιο του Βερολίνου πέτυχαν επιδόσεις που αγγίζουν τη μία ώρα. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ΔΕΝ μπορούν να εξασφαλιστούν, για την ώρα, στα πλαίσια του ΚΜΑ.
5 . Σε συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την ΕΑΟΜ – ΑμεΑ που προηγήθηκε μήνες πριν τον αγώνα, όπου και αποφασίστηκε η διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ατόμων με Προβλήματα Όρασης της ΕΑΟΜ – ΑμεΑ παράλληλα με τον ΚΜΑ, τέθηκε σε συζήτηση και το κατ’ έτος επαναλαμβανόμενο αίτημα για μεμονωμένη συμμετοχή αγωνιστικών αμαξιδίων (Wheelchairs) και η ΕΑΟΜ – ΑμεΑ δια των Τεχνικών της συμβούλων, δήλωσε συμφωνώντας με την παραπάνω τεκμηρίωση ότι δεν μπορεί να αναλάβει τέτοια ευθύνη και πρωτοβουλία προς το παρόν.
Τέλος θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ και στον τεχνικό Σύμβουλο του ΚΜΑ του οποίου το όνομα αναφέρεται, για τον οποίο μπορώ να δηλώσω ότι έχει πολύχρονη εμπειρία και άρρηκτες σχέσεις με το φίλαθλο δρομικό κίνημα. Έχει υψηλό αίσθημα ανθρωπισμού και βαθιά γνώση των ιδιαιτεροτήτων των δρομικών αγώνων αλλά και ιδιαίτερη πολύχρονη σχέση με ΑμεΑ, και για αυτό πιστεύω ότι τον αδικούν τα δημοσιεύματα τα οποία αναπαράγονται χωρίς εξέταση των παραπάνω προϋποθέσεων και τις κεντρικής απόφασης για την αδύνατη προς το παρόν η τέλεση αγώνα με αμαξίδια στην κλασική διαδρομή.
Με εκτίμηση,
Ε. Παπαποστόλου
Τεχνικός Δ/ντης ΚΜΑ