ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΠΑΛΑΝΤΖΑ

Αγαπητέ φίλε Κώστα

Η απάντησή σου στο σχόλιό μου, μου γέννησε ακόμα περισσότερες σκέψεις, ερωτηματικά και αμφιβολίες για τα θεμελιώδη και ουσιαστικά ερωτήματα-τοποθετήσεις που εξέθεσα προς εσένα και δεν απαντήθηκαν κατά τη γνώμη μου.

Θα προσπαθήσω -για τελευταία φορά- να γίνω πιο κατανοητός και να τα (ξανα)βάλω για να μπορέσεις να συνειδητοποιήσεις τη ΔΙΑΦΟΡΑ και τη Διαφωνία μας.

Α) Ποτέ δεν έβαλα σε ερώτημα το δικαίωμα τού ΣΕΓΑΣ και του όποιου διοργανωτή, να οργανώνει Λαϊκό Αγώνα Δρόμου, όπου θέλει στην Ελλάδα. Εκείνο που έβαλα είναι το πώς αποφασίστηκε, τις συγκεκριμένες πόλεις, ημερομηνίες και το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε κανένας ΔΙΑΛΟΓΟΣ μεταξύ ΣΕΓΑΣ-ΕΟΣΛΜΑ-Υ πάνω σ’ αυτό.

Δηλαδή, αν δεχθούμε ότι στην Καστοριά δεν υπάρχει Σύλλογος τής ΕΟΣΛΜΑ-Υ, πώς να δεχθούμε ότι ενώ υπάρχουν 3 Σύλλογοι της ΕΟΣΛΜΑ-Υ (ΒΟΛΟΣ, ΚΟΥΦΑΛΙΑ, ΛΕΥΚΑΔΑ) σε τρεις κοντινές γεωγραφικές περιφέρειες που διοργανώνουν 3 θαυμάσιους Αγώνες εδώ και πολλά χρόνια και ο ΣΕΓΑΣ έρχεται να δημιουργήσει έναν ακόμα στην ίδια μάλιστα περιφέρεια (Μακεδονία) με εκείνη των Κουφαλίων; Και μάλιστα την επόμενη εβδομάδα Νέος Αγώνας σε κοντινή περιφέρεια (ΗΠΕΙΡΟ) στα Ιωάννινα; Πώς να δεχθούμε ότι στην Κρήτη, την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα προ τού αγώνα του ΣΕΓΑΣ έχει τον αγώνα που διοργανώνεται απ’ τον ΟΥΚ, αφιερωμένο σ’ ένα θρύλο των Δρόμων, τον Παπατζιρήτι (Ευάρεστο Ταμιωλάκη), ενώ έχουν προηγηθεί επί 20 και πλέον χρόνια εκατοντάδες αγώνες, διοργανωμένοι από τον Όμιλο Υπεραποστάσεων Κρήτης, τον Σύλλογο Μαραθωνοδρόμων Κρήτης και τα τελευταία χρόνια από τον ΣΔΥ Χανίων και τον ΣΔΥ Ρεθύμνου;

Πώς να δεχτούμε ότι στην Πάτρα προγραμματίζεται αγώνας την ίδια!!! ακριβώς ημερομηνία με τον Κολοκοτρώνειο Ημιμαραθώνιο ή εκείνο των 10 χλμ. στην Τρίπολη, ενώ προηγείται κατά λίγες ημέρες από τον γνωστό και επί πολλά χρόνια διοργανωμένο από τον ΣΔΥ ΠΑΤΡΑΣ αλλά και τον Φειδιππίδη, ημιμαραθώνιο;

Αν αυτά δεν προωθούν τον ΔΙΧΑΣΜΟ, τη ΔΙΑΣΠΑΣΗ και το “ΚΑΠΕΛΩΜΑ”, στους τοπικούς Συλλόγους της ΕΟΣΛΜΑ-Υ που επί χρόνια αγωνίζονται (και μέσω της διοργάνωσης Αγώνων) τότε τι να πούμε και τι να γράψουμε… Επιεικώς και μόνο διασταλτικά θα πούμε ότι η ΘΕΣΗ που βλέπει κανείς το ΔΕΝΔΡΟ κι όχι το ΔΑΣΟΣ, πρέπει να είναι πολύ μακρινή από την πραγματικότητα…

Β) Η θέση σου πάλι για την οργάνωση-παρωδία του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ “ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ”, όσο δεν μπαίνει στην ουσία, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται από την πραγματικότητα.

Διοργανωτής σύλλογος, ναι, είναι ο ΤΡΙΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Αλήθεια όμως, όταν σύσσωμη η ηγεσία του ΣΕΓΑΣ, επιτελικά της στελέχη συμμετέχουν στην οργάνωση του Αγώνα, στελεχώνουν την Τεχνική και Οργανωτική Επιτροπή, εισφέρουν μέσω του χορηγικού προγράμματος του Κεντρικού ΣΕΓΑΣ, πιστεύεις στα σοβαρά ότι οι ευθύνες πρέπει να καταλογιστούν ΜΟΝΟ στον δραστήριο και ιστορικό Σύλλογο ΤΡΙΤΩΝΑ;

Και αν όχι, σε ποιον βαθμό θα πρέπει ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΕΓΑΣ να τοποθετηθεί πάνω στις ελλείψεις, παραλείψεις του Αγώνα αυτού; Αν του χρόνου έχουμε κάποιο τραγικό γεγονός -δεν το εύχομαι σε καμιά περίπτωση- από ποιον και πού θα αναζητηθούν οι ευθύνες, αφού όπως κι εδώ διαπιστώνεις, τα ίδια λάθη σχεδόν, οι ίδιες παραλείψεις και ελλείψεις να συνεχίζονται επί 4 τουλάχιστον χρόνια;

Πώς κρίνεις την έλλειψη μιας αντρίκιας συγνώμης για τη στάση τους στα γεγονότα της Βοστώνης και τη φτωχοΒαλκάνια κακομοιριά τους να μην κρατήσουν ούτε 30” σιγής πριν την εκκίνηση, καίτοι είχαν δεσμευθεί γι’ αυτό;

Γ) Αγαπητέ Κώστα, σίγουρα υπάρχει η θεωρία ότι η καλύτερη διαφήμιση, όπως λένε οι “καλύτεροι” διαφημιστές, είναι η Αρνητική Διαφήμιση. Δεν θα μπω στον πειρασμό να απαντήσω γιατί διαφωνώ κάθετα με τη θεωρία αυτή. Ούτε σκοπός μου είναι να διαιωνίσω τις όποιες διαφωνίες έχω μαζί σου, πάνω στο θέμα… Αλλά βαθιά μέσα μου πιστεύω, όπως -πιστεύω- κι εσύ, ότι το δικό μας Κίνημα, ο δικός μας χώρος, έχει άλλα να παλεύει και να διεκδικεί. Τώρα, αν ο ΣΕΓΑΣ μετά από 120 σχεδόν χρόνια, θέλει να προσθέσει και τον Λαϊκό Μαζικό Αθλητισμό, στους στόχους και σκοπούς της ύπαρξής του, τότε αυτό είναι “άλλου παπά ευαγγέλιο”.

Απλά θα ήθελα να σου αναφέρω ένα περιστατικό και σε σένα και στους πολυάριθμους (θα ‘θελα να πιστεύω χιλιάδες συναδέλφους που θα μας διαβάσουν) το τι έγινε σε μια Γενική Συνέλευση του Συλλόγου του ΣΕΓΑΣ, όταν είχα το λόγο σε εκείνη την ιστορική ημέρα που το Πειθαρχικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ είχε αθωώσει Κεντέρη και Θάνου για τα γεγονότα του 2004.

Έχοντας το λόγο λοιπόν ο υποφαινόμενος, τόλμησα να μιλήσω για αλλαγή του μοντέλου του ΣΕΓΑΣ, προτείνοντας στροφή στον Λαϊκό Αθλητισμό, αλλαγή της Λογικής του ντοπαρισμένου (Υπερ)πρωταθλητισμού, προβλέποντας κι άλλα φαινόμενα στο Μέλλον που θα διαλύσουν το υπάρχον μοντέλο της μεταλλιομανίας πάση θυσία, της βαθμοθηρίας, του εξοντωτικού πρωταθλητισμού, της ντόπας και της απάτης.

Η κατάληξη; Τραμπουκισμοί εις βάρος μου, κόψιμο των μικροφώνων, απαίτηση από το προεδρείο (προς τιμήν του δεν το έκανε δεκτό) να υποβάλλω πρώτα την ομιλία μου προς έγκριση!!! (θύμιζε δίκες του Ράιχσταγκ…) και απειλητικές κορώνες από θερμόαιμους της κρατούσας τότε κατάστασης. Αυτά δεν συνέβησαν προ αιώνων, αγαπητέ Κώστα, αλλά μόλις πριν από λίγα χρόνια…

Τι συνέβη λοιπόν και ο ΣΕΓΑΣ φέρεται να υιοθετεί, έστω και χωρίς να το παραδέχεται ανοικτά, τη λογική της “ανάπτυξης του Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού”;… Η απάντηση είναι στην ίδια τη ΖΩΗ αγαπητέ φίλε μου. Βλέποντας τους εκατοντάδες Αγώνες που διοργανώνονται σε όλη την Ελλάδα ΕΞΩ από την ομπρέλα του, βλέποντας τους χιλιάδες ΔΡΟΜΕΙΣ να πλαισιώνουν τους αγώνες αυτούς, βλέποντας τους δεκάδες νέους Συλλόγους να οργανώνονται στην ΕΟΣΛΜΑ-Υ, βλέποντας ότι το ΚΡΑΤΙΚΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ της οικονομικής του ενίσχυσης καταρρέει, “στράφηκε” αναγκαστικά προς τη μεγάλη δεξαμενή του λαού. Κι αυτό δεν το έκανε από ιδεολογική στροφή αλλά από την ανάγκη “ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ”.

Πώς άλλως θα μπορούσε να συνεχίσει να καλύπτει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ όλη αυτή την απίστευτη πυραμίδα του αμειβόμενου προσωπικού σε ΟΛΑ τα επίπεδα που σκοπό και στόχο έχει την παραγωγή πρωταθλητών.

Εδώ λοιπόν αγαπητέ Κώστα, είναι και η ΟΥΣΙΑ όλου του ζητήματος. Δεχόμαστε να αιμοδοτούμε ΔΙΠΛΑ (και από τις ενισχύσεις της Γενικής Κυβέρνησης ως φορολογούμενοι και σαν αθλούμενοι στους αγώνες που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ) την πυραμίδα του ΣΕΓΑΣ…;

Αν εσύ που σε θεωρώ συγκροτημένο άτομο και κάποιοι άλλοι πολλοί ή λίγοι, δεν έχει σημασία, το θεωρείτε δευτερεύον αυτό και δέχεστε να παίζετε το παιχνίδι του Αιμοδότη Λαϊκού παράγοντα στον ΣΕΓΑΣ, δικαίωμά σας, αλλά να μας επιτρέψετε εμείς να λέμε όχι, ευχαριστώ, δεν θα πάρουμε.

Δ) Ασφαλώς και ο διαδικτυακός διάλογος μαζί σου και με πολλούς από τους συναδέλφους που και συγκροτημένη άποψη έχουν και ενδιαφέρουσες απόψεις, ούτε με ξενίζει ούτε τον θεωρώ χωρίς αξία και περιεχόμενο. Και σίγουρα προχωρά τον προβληματισμό σε πολλές χιλιάδες συναδέλφους. Παρ’ όλ’ αυτά η πρόσκληση ενός διαλόγου μαζί σου εκτός Διαδικτύου, ίσως, λέγω ίσως, να ήταν πιο παραγωγική και για τους δυο μας, αφού παρά τη δημοκρατική ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μας διαδικτυακά, υπάρχουν πολύ περισσότερα που θα μας βοηθούσαν -πιστεύω- στην κοινή αναζήτηση συμπτώσεων στις απόψεις, αλλά και στις διαφορές μας να ήσαν πιο προωθητικές.

Είμαι λοιπόν στην αναμονή της περαιτέρω συνεργασίας και συνεισφοράς στον κοινό προβληματισμό για την αναβάθμιση αυτού του διαλόγου στα γνωστά τηλέφωνα και διευθύνσεις.

 

Σε χαιρετώ πάντα με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Δημ. Σάμιος

 

ΥΓ.: Για το σχόλιο του Σωτήρη Κωνσταντέλλου, φίλου από τα παλιά, η απάντησή μου είναι και θεσμικά αλλά και ιδιωτικά προς τον ΣΔΥΑ και τη διοίκησή του (γιατί σ’ αυτόν αναφέρεται ο φίλος Σωτήρης) ότι το κάθε ΕΛΕΥΘΕΡΑ δημοκρατικά εκλεγμένο Συμβούλιο του κάθε Συλλόγου, λογοδοτεί στα μέλη του, στις Γενικές Συνελεύσεις που είναι (σε κάθε Σύλλογο) το Ανώτατο όργανο. Ο ΣΔΥΑ, ο παλιότερος Σύλλογος Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού έχει κάθε χρόνο Γενική Συνέλευση και εκλογές Δ.Σ. με ετήσια θητεία. Εκεί κάθε μέλος συνάδελφος έχει τη δυνατότητα ΕΛΕΥΘΕΡΑ να τοποθετηθεί και να κρίνει τις αποφάσεις του απερχόμενου Δ.Σ.. Ανάμεσά τους κι αυτές με τις οποίες διαφωνεί ο Σωτήρης και αρκετοί επίσης εντός ή εκτός ΣΔΥΑ. Έχει δικαίωμα επίσης ο Σωτήρης να έλθει στη Γενική Συνέλευση της ΕΟΣΛΜΑ-Υ και να θέσει το θέμα αυτό. Ειλικρινά δεν βλέπω πώς αλλιώς θα έπρεπε εγώ ως Κωνσταντίνος Σάμιος να θέσω το θέμα. Να “καπελλώσω” τα μέλη του ΣΔΥΑ, να επέμβω αντικαταστατικά ως πρόεδρος άλλου Συλλόγου ή να το βάλω μέσα στην ΕΟΣΛΜΑ-Υ, στη Γ.Σ. όταν γίνει; Προτιμώ να κοιτώ τα του Συλλόγου μου, αγαπητέ Σωτήρη και ό,τι έχω να το λέω δημόσια – ΕΛΕΥΘΕΡΑ – με ψηλά το φρόνημα και την πεποίθηση ότι ο ΟΜΙΛΩΝ και γράφων, σε καμία περίπτωση δεν το παίζει ή θέλει να το παίξει πατερούλης και παντογνώστης. Κι αν κάνουμε λάθη, κι αυτά μέσα στο παιχνίδι της Ζωής είναι… Κι όποιος πιστεύει ότι είναι αλάνθαστος είναι ο πιο ΛΑΘΟΣ απ’ ΟΛΟΥΣ…

Συγχώρα με λοιπόν, αν η βαθιά μου πίστη στη Δημοκρατία δεν μου επιτρέπει να επεμβαίνω παντού, ακόμα και για αποφάσεις ΑΛΛΩΝ… Έχω τα δικά μου κουσούρια να διορθώσω-αποβάλλω… Σ’ ευχαριστώ Σωτήρη μου λοιπόν, κι ελπίζω να τα λέμε και με σένα, όχι μόνο διαδικτυακά αλλά και διά ζώσης…

Με εκτίμηση και σε σένα

Κωνσταντίνος Σάμιος

ΥΓ.: Για τον “Αυτόχειρα” το μόνο που θέλω να του απαντήσω είναι να ‘σαι πάντα καλά λεβέντη μου. Οι ύβρεις σου αποτελούν ένα ακόμα παράσημο τιμής για μένα… Το μόνο που ταιριάζει στην περίπτωσή σου είναι το γνωστό απόφθεγμα του Μπέρτολντ Μπρεχτ: “Έδειχναν στον ΗΛΙΘΙΟ το φεγγάρι κι εκείνος κοιτούσε το δάχτυλό του…